Monday, September 17, 2012

Triathlon GP V - Tri Aluta - Reci

Data: 19 August 2012
Locatie: Lacul Reci, langa comuna Reci, Jud. Covasna

A cincea etapa din Grand Prix-ul Bioeel era programata la Sfantu Gheorghe. Din motive obictive concursul a fost mutat la lacul Reci de langa comuna cu acelasi nume in judetul Covasna. Strandul din orasul Sfantu Gheorghe este in renovare, astfel concursul a trebuit relocat. Este prima etapa din Grand Prix care se desfasoara pe sosea, atat proba de bicicleta cat si alergarea. In plus este un concurs dur desi distantele sunt scurte insa se merge foarte tare. Practic se merge la maxim, timpii cei mai buni urmand sa fie undeva pe la o ora si ceva.

Probele sunt urmatoarele:
    - inot 750m in lacul Reci
    - ciclism 20km in 4 ture de cate 5km pe sosea cu trafic inchis
    - alergare 5km pe sosea cu trafic inchis

Concursul este organizat de clubul Tri Aluta din orasul Sfantu Gheorghe. Sfantu Gheorghe este un oras mic care organizeaza doua curse de triatlon in prezent. Este un centru al acestui sport care a tinut triatlonul in viata cu cativa ani in urma cand aici se organiza singurul concurs din tara. In plus multi triatlonisti buni provin din zona aceasta.

Dar sa revenim la cursa de astazi. Participare este undeva pe la 100 concurenti / concurente. Totul a fost pregatit din timp. In plus s-a organizat si o cursa pentru copii inaintea startului in cursa mare. Subliniez inca o data faptul ca traficul a fost inchis pe toata durata concursului. Deci se poate, si imi dau seama ca sunt oameni care se implica tot mai mult si fac multe pentru acest sport.
De data aceasta am avut o sustinere inedita, pentru ca mi-au facut galerie si m-au aplaudat de pe margine parintii Pisoiului si simpaticul Pufi.
Pe proba de inot s-a plecat foarte tare. Am incercat si eu sa tin ritmul insa pe la jumatatea traseului de inot m-a luat cu ameteli si am lasat-o mai usor. Am terminat cei aproximav 800m de inot in 14' 37", un timp care m-a dus in mijlocul plutonului, departe de cei din fata.
Am inotat fara neopren desi apa era destul de rece. Am pierdut ceva timp si energie in apa insa am castigat cateva secunde pe prima tranzitie care am parcurs-o in 1' 29". Cred totusi ca folosirea neoprenului ar fi fost mai indicata.
 A urmat proba de bicicleta, una care s-a dovedit a fi extrem de spectaculoasa, pentru spectatori dar si pentru concurenti. S-au format mici plutoane care au marit considerabil viteza de rulare. Eu, iesind mai tarziu din apa, nu prea am avut cu cine sa lucrez la bicicleta. Am tot prins concurenti din urma insa ei nici nu puteau sta in plasa mea. De lucrat la trena nici nu se punea problema. Incet incet am pierdut timp si pe bicicleta fata de concurentii din fata. Abia in a patra tura de ciclism am fost ajuns de Marius Nichiforescu din Constanta care era impreuna cu inca un baiat, si in trei am mers pana la final. Am terminat ciclismul in 35' 30" cu o medie orara de 35.16km/h.
A doua tranzitie a durat pentru mine 1' 21", un timp destul de slabut. A trebuit sa-mi fixez mai bine niste plasturi pe calcaie, pentru a nu fi ros de incaltamintea de alergare.
Pe proba de alergare m-am simtit excelent. De la inceput pana la final. Am reusit un ritm bun si am recuperat doua pozitii la categoria mea. Pe final am fost totusi ajuns de un alt concurent, Garboan Ioan Daniel, care cred ca a scos cel mai bun timp pe alergare din concurs, 18' 46". Totusi daca nu as fi lasat ritmul mai usor pe a doua parte din alergare cred ca as fi reusit sa-mi pastrez pozitia pana la final. Am terminat alergarea in 21' 32".
Timpul meu final a fost de 1h 14' 29". In clasament am ajuns pe 7 / 25 la categoria 30-39 ani si pe 19 la general. Am fost intrecut chiar si de 4 fete. Desi speram mai mult de la cursa asta, am invatat ca un triatlon de sosea este foarte diferit fara de unul off road xterra. Daca la triatlonul de la Sf Ana, unde terenul era muntos si neasfaltat, am castigat multe minute pe bicicleta fata de Sorin Boriceanu, aici la Reci pe sosea lucrurile au stat pe dos, Boriceanu a castigat cursa la categoria 30-39 ani, venind in fata mea la aproape 8 minute.

Poate surprinzator pentru unii, cursa aceasta a fost castigata de un junior, Daniel Attila, cu timpul de 1h 5' 25". Daca va continua in acest ritm si va fi sustinut de club si concursuri pe masura, cred ca va avea un viitor mare in acest sport, si de ce nu poate va reprezenta Romania si la concursuri prestigioase din strainatate.

In concluzie fiecare triatlon are specificul lui si trebuie sa participi sa-ti formezi experienta necesara pentru cursele viitoare. La cele de sosea este mai importanta forta in timp ce la cele off road poate fi mult mai importanta tehnica pe bicicleta. Din fericire acum avem concursuri pentru toate gusturile.

In incheiere adaug filmul cursei care este preluat de pe site-ul official Tri Aluta la fel ca si pozele.

No comments: