Tuesday, March 10, 2015

Distanta: 15.9km
Timp: 3h 49'
Ascensiune: 1267m

Pentru ca este diferit de ceilalti munti din jur si in acelasi timp spectaculos prin peisajul sau, Muntele Ciucas, merita stabatut pe timp de iarna. Impreuna cu Sorin sunt pentru prima data pe schiuri pe acest munte. A nins destul de mult in urma cu doua zile si speram sa avem o experienta frumoasa.

Incepem traseul pe schiuri la capatul dinspre sosea a Vaii Berii. Mergem in prima parte mai mult pe langa drum fiind zapada mai multa. Drumul a fost curatat cu lama pentru accesul spre cabana mai usor cu masina. Nu este un drum frecventat de masini insa cei de la cabana pentru aprovizionare si transportul turistilor folosesc o masina de teren si au nevoie de drumul curatat. Mai incolo spre Cabana Ciucas cand valea se ingusteaza suntem nevoiti sa mergem pe drum si spre final caram schiurile pe rucsac.

Ajungem la cabana destul de repede, cam in timp ce turistii se trezesc si merg la micul dejun. Noi ne-am trezit mult mai devreme si ne oprim in cabana pentru o masa. De remarcat sunt clatile cu dulceata de afine, fructele fiind culese chiar de aici de pe munte. Cabana este noua si arata bine cu o sala de mese frumos amenajata.

Plecam mai departe si de aici doar pe skiuri pentru ca zapada este multa si super faina. Este mult soare si fara ochelarii de soare nu prea ai ce cauta pe aici. Oricum seara aveam sa aflu ca m-am bronzat destul de tare pe fata in jurul ochilor. Urcarea de la Cabana Ciucas pe Vf Ciucas este foarte placuta si nici nu ne dam seama cand trece timpul. Sunt doar cateva portiuni mai tehnice inainte de varf, dar le trecem cu bine. Este destul de cald incat sa urc doar cu bluza de corp pe mine.

Pe varf avem o priveliste deosebita departe in zare. Se vad toti multii din jur: Bucegi, Piatra Craiului, Baiului, Piatra Mare... Cateva poze si plecam de pe varf pentru a testa zapada la vale. Este inca pufoasa, doar putin grea din cauza soarelui. Coboram printr-un valcel, spre traseul de culme care ne va duce in Pasul Bratocea. Apoi tinem mai mult culmea cu urcari si coborari usoare, mergand deasupra traseului turistic de vara.

Mai sunt ore bune pana la apus si noi suntem aproape de ultima coborare lunga spre pas unde avem si masina. Asa ca ne oprim pentru a ne delecta cu privelistea. Soarele straluceste in continuare si vantul nici macar nu adie. Plecam mai departe si avem parte de o coborare mai dificila mai ales in partea impadurita. Zapada devine foarte grea din cauza caldurii si trebuie mult efort pentru a vira in conditiile date. Printre stanci si copaci este si mai dificil. Dar ajungem cu bine in Pasul Bratocea si mai putin obositi decat m-am asteptat. Doar degetele picioarelor ma dor din cauza efortului depus in clapari in viraje prin zapada mare si grea.

Prima tura de schi in Ciucas este o experienta reusita si cu siguranta vom reveni.