Tuesday, July 17, 2012

Triathlon GP II - Bioeel Triathlon Challenge

Data: 7 Julie 2012
Locatie: Complex Weekend, Tg. Mures, Jud. Mures

Timpul a trecut repede si sunt in fata etapei a doua din Bioeel Triathlon Grand Prix 2012. Sunt la trei saptamani de cand m-am operat de deviatie de sept si la o saptamana de cand am racit in mijlocul verii. Inca nu m-am refacut complet nici dupa raceala nici dupa operatie. Sunt ok dar simt ca ceva nu merge cum ar trebui. Am luat si o pauza cu antrenamentele de vreo 10 zile dupa operatie, poate insuficient sau cel putin asta spune medicul. Am reinceput apoi cu antrenamente usoare si ma simteam fara energie. Incet incet mi-am mai revenit insa daca mai erau doua saptamani pana la acest concurs ar fi fost mai bine.

Ajung in Tg. Mures, Vineri seara, si ridic chitul de start. Ma familiarizez cu zona de start si imi gasesc destul de usor o cazare in zona. Ca de obicei sunt obosit dar ma culc tarziu. Sambata dimineata ma trezesc devreme inainte sa sune ceasul si sunt in continuae obosit. Nu am reusit sa ma odihnesc cum trebuie. Dupa micul dejun plec spre Complexul Weekend unde va avea loc concursul. Nu este inca nici ora 9 si soarele ma topeste. Ca de obicei este multa agitatie, multa lume cunoscuta si timpul trece repede. Se apropie ora de start. Vom avea de inotat 900m apoi de parcurs 30km cu bicicleta in 3 ture si la final de alergat 7.5km in 5 ture.

Dupa sedinta tehnica lumea intra in apa pentru incalzire. Eu am decis sa trec peste etapa asta ca m-a incazit soarele destul. Apa este si ea calda in jur de 27 grade iar inotul cu neopren este interzis. Vom inota in raul Mures in prima faza in aval si apoi in amonte. Suntem destul de multi concurenti si in apa este aglomerat la start. De data asta s-a nimerit sa ma pozitionez mai in spate.
Si incepe cursa. Nu m-am mai chinuit de mult asa la inceputul probei de inot. Este mare inghesuiala si nimeni nu te menajeaza. In jurul meu vad numai maini si picioare care lovesc apa cu putere. Nu am spatiu deloc sa ma desfasor. In fata mea inoata cineva incet si incerc sa avansez prin stanga apoi prin dreapta fara succes. Ma tot opresc si totusi nu sunt nervos. Sunt obisnuit cu astfel de momente, si dupa o perioada reusesc sa-mi gasesc un culoar liber si mai avansez cateva pozitii. Cam toata proba de inot am avut concurenti in jurul meu. In plus nu m-am simtit nici prea bine din punct de vedere fizic. Porba de inot mi s-a parut nesfarsita. Am incheat cei 900m in 20' 8".
Ajung si eu in zona de tranzitie, aici echiparea pentru bicicleta merge repede. Nu mai am de dat jos de pe mine neoprenul :). Plec la ciclism dupa o tranzitie de 1' 44".
Ca si in prima etapa, de la 2 Mai, toti adversarii mei importanti sunt deja in fata. Plec cu speranta sa ajung din urma macar o parte dintre ei. Si plec tare in prima din cele 3 ture, poate prea tare.
Soarele este foarte puternic si traseul de bicicleta este unul plin de praf. Se merge pe niste drumuri de pamant intre raul Mures si culturi agricole si pe alocuri pe drumuri pietruite de tara. Desi este plat traseul nu este usor. Vegetatia este mare si pe alocuri intra in drum. Este inevitabil contactul cu ghidonul si pericolul de a-l agata de vegetatie este mare. In fata mea la 200m un concurent a cazut probabil din acest motiv. Tot in primul tur il ajung pe Boldizsar Sandor si mergem pentru o perioada impreuna. Apoi il ajung pe Rus Marius care a ratacit putin traseul. Este clar toata lumea a iesit mai bine ca mine din apa :).
De alimentat cu lichide este destul de greu pentru ca drumul este denivelat si chiar tehnic. Nici pedalatul nu merge prea bine. si cei 30km de bicicleta m-au zdruncinat bine de tot. Nu stiu altii cum s-au simtit dar pentru mine proba asta m-a chinuit tare si la finalul ei am ajuns fara prea multa energie. Pe tura a treia chiar am scazut viteza medie.
Ciprian Balanescu nu pare sa aiba probleme deloc pe acest traseu. Mi-ar placea sa vad un film cu o cursa completa a lui Cipri. Avem multe de invatat de la el.
Vlad Metaxa in actiune.
Inchei proba de bicicleta dupa 1h 7' 15". Intru in zona de tranzitie las bicicleta, schimb adidasii si plec la alergare. Scot un timp bun pe tranzitia asta, doar 55". Din nefericire decid sa incep alergarea fara sapca si asta a fost poate cea mai proasta alegere. Acum soarele chiar ma chinuie ingrozitor. Adidasii de alergare sunt pentru offroad si sunt negrii. Simt ca-mi iau foc picioarele si abia am inceput prima tura de 1.5km. Dupa, mai urmeaza inca patru. Alergarea merge cel mai prost, sunt lesinat de efort si caldura. Avem un punct de revitalizare pe unde trecem dupa fiecare tura. Aici beau apa si ma ud pe cap. Dupa fiecare tura imi e tot mai greu sa alerg si la finalul celei de-a treia tura nu mai este apa la punctul de alimentare.
Plec resemnat mai departe si abia mai respir pe drumul prafuit si fara umbra. Ma ajunge Boldizsar Sandor din urma si imi spune sa-l urmez. Nu reusesc nici macar pentru 10m si se departeaza rapid. Apoi sunt ajuns cu un tur din urma de concurenti de la cetegoria mea 30-39 ani. Nici nu mai stiu exact cine m-a depasit.
In ultima tura nu mai pot sa alerg, ma ia cu ameteli si pentru a nu face spectacol pe traseu lesinand ma opresc din alergat si merg pentru o perioada. Pierd in continuare pozitii si reincep sa alerg in acelasi ritm ca si pana acum, incet. Cred ca si catelul din imagine se uita la noi cum ne chinuim pe caldura asta si se intreaba de ce facem asta. Nici eu nu mai stiu, de ce n-as bea o bere rece in loc sa sufar alergand la 40 grade pe un drum plin de praf. Dar nu sunt obisnuit sa abandonez si vreau sa-mi demonstrez ca pot termina si un traseu care ma pune in dificultate. Nu vad pe nimeni sa mearga mai lent decat mine. Bine macar ca sunt pe final si reusesc sa termin alergarea in 39' 3" un timp foarte slab.
Am terminat cursa pe locul 10 / 51 la categoria 30-39 ani si pe pozitia 22 la general. Rezultatul este totusi bun fata de cat de lipsit de energie m-am simtit pe traseu. Mi-a luat minute bune sa-mi revin dupa finalul cursei. M-am hidratat cu niste fruncte si apoi cu o bere rece, iar mai tarziu organizatorii au oferit un gulyas si totul a revenit la normal.

Organizarea a fost ok, fiind totusi ceva probleme cu cipurile care n-au inregistrat timpul la fiecare tura. Zona in care se desfasoara concursul nu ofera prea mult, apa Muresului nu este prea curata si drumurile din zona nu au nimic deosebit dar noi trebuie sa ne adaptam si sa facem fata la orice tip de traseu. Aici pentru mine a fost o proba in plus fata de cele trei si anume lupta cu soarele. Acum deja ma gandesc la urmatorul concurs ce va alea loc la lacul Sf. Ana intr-un decor muntos cu multa umbra si catarari serioase pe probele de ciclism si alergare. Parca ma simt mai in largul meu pe un astfel de traseu :)

No comments: