Saturday, November 23, 2013

Bike - 1000Km prin Orientali - Ziua 1

Data: 26 Jul 2013
Ruta: [Oradea - Biharia - Salard - Marghita - Tasnad - Satu Mare - Livada]
Distanta: 164km
Timp: 6h 58'
Ascensiune: 393m
Interval altitudine: 128m (115-243)


Route 2,277,843 - powered by www.bikemap.net

Trenul opreste in gara din Oradea. Este ora 7 dimineata. Timp de o ora pregatim bicicletele si mancam ceva. Apoi suntem gata de drum.
In gara sunt doar cateva persoane. Este liniste, curat, soare si cald. Un pic prea cald pentru asa o ora matinala.
Eu merg pe o bicicleta MTB echipata cu slick-uri. La fel si Edi doar ca el are un 29-er. Tibi este singurul dintre noi care are o bicicleta speciala de trekking. Mare parte din traseul nostru va fi sosea si speram ca macar probleme tehnice sa nu avem. Oricum bicicletele sunt pregatite si reglate foarte bine.

Bagajul nostru este destul de minimal. Ne vom caza la pensiuni. Avem cateva haine de schimb, inclusiv un rand pentru vreme rece desi suntem in mijlocul verii. Eu am luat chiar si o pereche de manusi termo pentru iarna. Pe langa incaltamintea de ciclism am inclus si o pereche de papuci casual.

Pe partea de scule am inclus obiecte standard gen pompa, camere de rezerva, petece de lipit camera, cateva chei, o presa de lant.

La capitolul mancare avem doar cate ceva pentru ziua de astazi. In rest urmeaza sa cumparam pe parcurs. Totusi Tibi a adus de acasa o bucata serioasa de slanina care se va dovedi de mare pret mai incolo. Multumim Tibi ;).

Alte lucruri incluse in bagaj au fost doar chestii standard: telefon, gps, aparat foto, incarcatoare.
Parasim peronul garii dar nu inainte de a face o poza acestei vechi si bine intretinute locomotive.
Plecam tarziu din Oradea, mai intai pe drum national destul de aglomerat. Insa nu dupa mult timp in Biharia o luam pe un drum secundar spre Salard. Desi nu avem catarari astazi, apar zone lungi de kilometrii intregi cu piatra cubica. Avem de ales intre socurile pietrelor sau marginea de pietris a drumului unde riscul de pana este mai mare. Ne simtim ca in Paris - Roubaix, si asta mai alunga monotonia acestor drumuri lungi si plate.
Floarea soarelui se prajeste in razele lui. La fel si noi. Este din ce in ce mai cald si umbra pe sosea nu prea exista. De altfel si la televizor s-a anuntat canicula in aceasta perioada.
Si cine zice ca oile nu sunt destepte. S-au strans toate la umbra copacului. E prea cald sa stai in soare sa pasti iarba.
Noi continuam sa rulam pe sosea. Avem inca multi kilometrii de parcurs astazi. Dupa Salard, urmeaza Marghita si Tasnad. Ne intampina o scurta catarare la intrarea in judetul Satu Mare.
Daca pana aici a fost suportabil soarele, dupa localitatea Tasnad, temperaturile au urcat spre 40grade. In continuare umbra nu exista deloc pe sosea. S-a stans si oboseala kilometrilor parcursi pana aici. Avem din nou zone de pavate si uneori praf. E tot ce mai lipsea. Apa se incalzeste repede daca nu se termina. Spre Satu Mare facem opriri mai dese pentru realimentare.
Daca ele rezista in soare, trebuie sa mai rezitam si noi.
Ajuns in Satu Mare eu personal eram destul de epuizat. Nu am mai avut timp de intrat prin centrul orasului. Am traversat localitatea pe cateve strazi destul de aglomerate. Atat de obosit am fost ca n-am mai apucat sa fac vreo poza in oras. De aici am continuat spre Negresti Oas in ideea de a gasi cazare. Nu am avut nimic rezervat de acasa.

Ajungem in localitatea Livada unde dam de un complex hotelier cu teren de sport, piscina, restaurant insa nu mai au locuri deloc. Nu avem ce face si mergem mai departe. Nu mult dupa Livada gasim un alt popas turistic pe partea dreapta. Avem noroc si gasim o camera tripla. Era ultima. Suntem bucurosi de cazare ca de mers mai departe nu prea ne ardea. Avem deja peste 150km si soarele ne-a stors de tot azi.

Rezolvam problema cazarii bicicletelor si dupa un dus incepem sa ne revenim. Ne hidratam cu o bere sau doua dupa o masa copioasa. Este deja tarziu si ne retragem in camera. Hotelul este destul de nou si ne place aici. Adormim repede si dormim neintorsi. Dimineata am aflat ca a fost mare chef prin hotel, fiind cazati si niste muncitori. Noi insa n-am auzit nimic. Dupa o noapte in tren mai mult nedormita si o zi lunga de pedalat prin soare cred ca as fi dormit si cu capul langa o boxa.

No comments: