Saturday, December 14, 2013

Bike - 1000Km prin Orientali - Ziua 8

Data: 2 Aug 2013
Ruta: [Tarnovita - Bradesti - Baile Homorod - Pas Vlahita - Miercurea Ciuc - Baile Tusnad - Sf Gheorghe - Valcele - Bod - Brasov]
Distanta: 160km
Timp: 6h 33'
Ascensiune: 1290m
Interval altitudine: 489m (510-999)


Route 2,277,902 - powered by www.bikemap.net

Aproape ca nici nu mi-am dat seama cand au trecut toate aceste zile. A fost frumos. Dar acum ne aflam in ultima zi a turului nostru si sunt un pic nostalgic. Astazi bagajele noastre vor merge cu masina iar noi vom avea biciclete mai usoare. Comparand cu alte zile, fara bagaje, pot spune ca avem un castig de 2-3km pe ora.

Dupa micul dejun, ne luam ramas bun de la familia lui Tibi si plecam in ultima noastra etapa din tur. Avem din nou parte de o zi superba. De altfel din toate cele opt zile de pedalat doar intr-una am avut parte de ploi.
Dupa cativa kilometri de plat incepem usor sa urcam spre singurul pas al zilei de azi, Pasul Vlahita situat undeva spre 1000m altitudine. Intre timp ajungem in Baile Homorod, unde ne aprovizionam cu apa minerala. Bauta chiar la izvor este buna, dar mai tarziu dupa ce s-a incalzit la soare in bidoanele de plastic a trebuit sa o arunc.
Nu mi-am dat seama exact unde este Pasul Vlahita pentru ca soseaua acolo sus este destul de plata pentru cativa kilometri.
Este prima data cand parcurg traseul de la Odorheiu Secuiesc la Miercurea Ciuc si gasesc zona destul de frumoasa cu multa padure in jur si o sosea valonata numai buna pentru plimbari cu bicicleta.
Spre Miercurea Ciuc intalnim echipa Tusnad Cycling Team la antrenament. Noi ne oprin in oras pentru scurt timp, apoi continuam spre Sfantu Gheorghe si Brasov.
Sectiunea Miercurea Ciuc - Brasov imi este bine cunoscuta si aici scade putin interesul pentru fotografie. In plus rulam destul de tare si fara pauze, parca dornici sa ajungem mai repede acasa.
Suntem la intrare in Sfantu Gheorghe, unde avem deja peste 1000km adunati, in cele opt zile de pedalat.
Pentru Edi si Tibi tura se incheie aici, in timp ce eu mai am de parcurs cateva zeci de kilometri pana la Brasov. Ne oprim in oras pentru a sarbatori finalul turei la o bere. Imi recuperez si eu bagajul din masina, urmand ca de aici sa merg cu geanta pe bicicleta.
Simbolul orasului Sfantu Gheorghe il reprezinta pe sfantul cu acelasi nume in lupta cu balaurul.
Intotdeauna mi-a placut cochetul parc din centrul orasului, asa ca ma opresc aici pentru un timp.
Spre Brasov exista mai multe rute. Eu am ales una mai linistita fara mult trafic auto, prin Valcele.
In final vreau sa le multumesc baietilor pentru companie si sper ca toti ne-am simtit bine in turul asta. Am parcurs o distanta apreciabila in aceste zile si din saua bicicletei am avut ocazia sa descoperim o multime de locuri frumoase. Avem o tara cu mult potential turistic. Noi am vazut doar o mica parte in acest tur. Trebuie doar ca noi oamenii sa constientizam aceste lucruri si sa apreciem ceea ce ne ofera natura.

Mai multe poze aici: Prin Maramures si Orientali

Mai jos am incercat sa desenez ruta completa pe care am parcurs-o in cele opt zile de la Oradea la Brasov.
Statistic au fost 1075km parcursi in 50 ore si 24' cu o diferenta de nivel de 9835m dupa cum a aratat gps-ul meu. Altfel au fost doua pene, una pentru Tibi si una pentru mine. Alte probleme tehnice sau de trafic nu am avut din fericire. Imi mai amintesc ca am fost intepat pe parcurs de doua sau trei albine si nu am fost singurul :). Era destul de greu de evitat acest lucru, fiind o multime de stupi pe marginea drumului.

Tot statistic mai enumar pasurile sau punctele de altitudine maxima prin care am trecut:
Livada 206m
Pas Huta 587m
Petrova 605m
Pas Prislop 1416m
Pas Rotunda 1271m
Pas Stramba 699m
Pas Tihuta 1200m
Pas Mestecanis 1096m
Pas Pascanu 1040m
Pas Ciumarna 1109m
Pas Tarnita 1161m
Durau 1049m
Lacu Rosu 1014m
Pas Pangarati 1256m
Pas Sicas (Liban) 1000m
Pas Vlahita 985m

1 comment:

Claudiu Moga said...

Felicitari! Frumoasa tura! V-am urmarit cu mult interes! Sper sa faceti ture cat mai interesante si pe viitor!
cu prietenie,
Claudiu